joi, 23 august 2012

Vieru, cu dorințele sale neîndeplinite



Ieri echipa Kia Sportage a trecut prin Pererîta - satul de Baștină al lui Grigore Vieru.

Casa părintească a poetului probabil e singura casă a unui artist care este ÎNCĂ întreagă. Casa este o casă originală moldovenească și merită tot efortul pentru a fi păstrată.
Casa părintească a lui Grigore Vieru


După ce toate lucrurile politice s-au mai limpezit, acum poetul are nevoie de 2 lucru:

1. Casa părintească să fie îngrijită
2. Să-și aibă locul de veci lângă MAMA.

Piatra de mormânt pentru Grigore Vieru, lângă mormântul mamei poetului.

Acasă
Toamnă târzie
la noi la Lipcani,
rece ca sfecla de zahăr.
Mă trezesc dimineaţa
cu toate lăicerele casei pe mine,
ostenit de greul lor colorat.
„Mă temeam să nu-ţi fie frig“,
zice mama.
Vin rudele să mă vadă,
vorbesc în şoaptă afară
ca la priveghi,
să nu-mi tulbure somnul
şi ţistuiesc pe cei mici
să fie cuminţi.
Mă aplec să le sărut mâna,
ele şi-o smulg îndărăt:
„Nu trebuie...“
ruşinându-se de pământul
de sub unghii şi din
crăpăturile palmelor.
O, neamule, tu,
adunat grămăjoară,
ai putea să încapi
într-o singură icoană.

Colegii din Echipă, Eugen, Doina și Andrei vor scrie despre casa poetului.