sâmbătă, 28 mai 2011

Offline cu Chirtoacă sau Încercare de a fi Ștefan cel Mare în ziua de azi

Am fost și eu la offline-l cu Chirtoacă. Primul offline la care am participat și eu.

La acest offline s-au pus diferite întrebări, o parte din ele putând fi adresate fără mare problemă și altor din primărie.
Interesat e faptul că în nici o întrebare nu a fost "dacă veți câștiga alegerile".

Mie îmi era interesat să aflu unde a dispărul Chirtoacă din 2007. Acel Chirtoacă care arată în fiecare politician cât comunism este. Acel Chirtoacă care spunea că va face curat în primărie și nu numai. Acel Chirtoacă care îi amintea lui Filat despre privatizările făcute(a se citi IPTEH).
Eugen spune adesea că problema lui Chirtoacă e echipa, adică lipsa ei.

Eu l-am întrebat pe Chirtoacă cam următoarele:"De ce nu se observă stilul de conducere pe care îl prezenta el în 2007, s-a pierdut sau nu ajunge a fi perceput cum trebuie?".
Răspunsul la întrebare,plus încheierea lui Chirtoacă, despre lispa personalităților care au făcut ceva monumental în istoria noastră mi-au clarificat destul de mult lucrurile.

Chirtoacă are o mică problemă de comunicare, dar nu este cea mai mare problemă.

Problema cea mai mare arată în felul următor, în viziunea mea:

În 2007 Chirtoacă observa dintr-o parte toate problemele care există în Chișinău,Moldova.
Era informat și știa cum să rezolve problemele Chișinăului. El vroia să fie un Ștefan cel Mare al Chișinăului, să taie capete în stânga și în dreapta, numai să facă regulă.

Când a ajuns în primărie, s-a izbit de un perete, de care, nu știu de ce, nu se aștepta în campaniile electorale că se va izbi. Orice nu încerca să facă, întâlnea o rezistență imnesă.
Plus, fluxurile de bani care prin capitală i-au înmuiat tăiușul sabiei.

Și Chirtoacă a rămas fără strategie și soluții. Și a fost nevoit să treacă la o strategie mai moale, ajungând să fie criticat aspru de toți.

Greșeala lui Chirtoacă e faptul că nu a înțeles că strategie "tărierii capurilor" merge foarte bine în ziua de azi, doar că trebuie adaptată la codițiile de azi și merge poate și mai bine decât pe vrea lui Ștefan cel Mare.

Filat aplică binișor strategia tăierii capurilor, degetelor, urechilor și ce mai vreți, doar că într-un mod foarte incult, "a la Putin".

Dacă Chirtoacă nu se va trezi la timp, va rămâne fără electorat, cu excepția 30% care se cred români.

Unii zic că la Întâlnirea lui Chirtoacă cu Dodon, având spectatori Facebookerii, Chirtoacă a manevrat bine cu sabia. Acuș vedem.

În final, aș avea o rugăminte: D-le Chirtoacă, aruncați scutecele politice și apucațivă serios atât de gospodărit și de politică.